Frank Mueller

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    15 Mrz 2019
    @ aktuell

    Basak Senova

    Angewandte Artist Resident 2019

     

    Während des Sommersemesters 2019 ist an der Universität für angewandte Kunst Wien die aus Istanbul gebürtige Kuratorin Basak Senova als Angewandte Artist Resident zu Gast. Sie wird in dieser Zeit  ihr Projekt “CrossSections” vorstellen − ein Hub für prozessorientierte künstlerische Projektarbeit, insbesondere für Ausstellungsprojekte. Designed als interdisziplinäre Drehscheibe für künstlerische Forschung, Dialog und Produktion, dient CrossSections der Förderung des kritischen Austauschs über politische, ökonomische und soziale Entwicklungen und Unruhen. An der Angewandten wird Senova das Projekt in Gesprächen, Workshops und in Form eines Filmscreenings diskutieren sowie in Zusammenarbeit mit den Kunstpädagogik-Abteilungen des Instituts für Kunstwissenschaften, -pädagogik und -vermittlung kuratorisch tätig sein.

     

    Zurzeit kuratiert Senova die Ausstellung “Climbing through the Tides“ in Tunesien. Im Auftrag der Kamel Lazaar Foundation’s (KLF) in Tunis bespielt sie mit dem großformatigen Projekt den neuen und ersten permanenten Projektraum B7L9 der Stiftung in Bhar Lazreg – eine ländliche Gegend, deren Landschaft sich im politischen Vakuum der Revolution 2010/11 gewandelt hat. Die Szenografie der Ausstellung lässt Spielraum für unterschiedliche Rezeptionsweisen und triggert somit die Auseinandersetzungen und Diskussionen der BesucherInnen untereinander. An der Angewandten wird ein Talk über die Ausstellung in Zusammenhang mit Senovas kuratorischer Herangehensweise stattfinden.

     

    Veranstaltungen mit Basak Senova im Sommersemester 2019:

     

    Buchpräsentation
    PASS

    Basak Senova ist Board Member der International Biennial Association. An der Angewandten präsentiert sie die kürzlich erschienene Erstausgabe von PASS – Journal of International Biennial Association

    22.03.2018, 18 Uhr

    The Angewandte Innovation Laboratory, AIL

    Franz Josefs Kai 3

    1010 Wien

    Public Talk

    CrossSections
    Mit Basak Senova und den Künstlerinnen Ricarda Denzer, Barbara Holub, Isa Rosenberger

    11.04.2019, 17 Uhr

    Universität für angewandte Kunst Wien
    Vordere Zollamtsstraße 7, Flux 2, 1030 Wien

    Public Talk
    Climbing through the Tides
    Mit Basak Senova (Kuratorin), Lina Lazaar (stellvertretende Vorsitzende der Kamel Lazaar Foundation), Petra Swais, (Programm-Managerin von B7L9)

    24.05.2019, 17 Uhr

    Universität für angewandte Kunst Wien
    Vordere Zollamtsstraße 7, Flux 2, 1030 Wien

    CrossSections Screening Programme
    Mit Kurzfilmen von Nikolaus Gansterer, Benji Boyagian and Behzad Khosravi Noori, Ramesch Daha, Marcus Neustetter, Otto Karvonen, Isa Rosenberger, Ricarda Denzer, Heba Y. Ami, Timo Tuhkanen, Lina Selander and Oscar Mangion, Inma Herrera, Barbara Holub, Yane Calovski, Tamsin Snow, Bronwyn Lace13.06.2019, 17–20 Uhr
    Universität für angewandte Kunst Wien
    Vordere Zollamtsstraße 7, Auditorium, 1030 Wien

     

    Nähere Informationen zu Basak Senovas Projekten und den Events auf ara.uni-ak.ac.at.

    14 Mrz 2019
    @ aktuell

    05 Mrz 2019
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    DEX / KKP Grundlagen Lehrveranstaltung Barbara Putz-Plecko

    05 Mrz 2019
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    24 Feb 2019
    @ aktuell

    Dirty Ear Forum #9

    22 Feb 2019
    @ aktuell

    Dirty Ear Forum #9

    sound, multiplicity and radical listening

    In collaboration with the department of Art and Communication Practices (KKP), University of Applied Arts Vienna.

    Wednesday 20. 3. 2019 Vordere Zollamtsstraße 7, A-1030 Vienna,

    Workshops for students: VAZ 7 SR 27 

    Sign in until 18. 3. 2019 per email to: ricarda.denzer@uni-ak.ac.at  (limited number of participants)

    10:00 – 12:30h  Workshop with Karen Werner (sociolgist, soundartist, radio maker): 

    Radio Autoethnography

    Producing a hands-on radio broadcast with our own transmitter, participants will experiment with the materials, methods, and metaphors of radiophonic space (presence, absence, chance, fragility of signal, decay…) as it connects to documentation and creation of the self. Keeping in mind some core claims about liquid modernity, our broadcast into the air will be an experiential convergence with sonic liquidity and liquid acoustics.

    14:00- 16:30h  Workshop with Fouad Asfour ( linguist, writer, researcher): 

    Parcours

    This interactive parcour invites art students to re-enact embodied knowledges and creativities so as to sound out the potentialities of Walter Mignolo’s “decolonial aestheSis” as option. The parcour is part of a research project into the soundwork of language. In a series of small exercises, small groups will tune into the sense-perception/aisthesis of the oral repertoire, moving from reasoning to resonating body.

    For all public:

    17:30 – 18:15   Brandon LaBelle presenting the book Sonic Agency: Sound and Emergent Forms of Resistance. 

    Published in 2018 by Goldsmiths Press. 

    18:30 – 20.30  Panel Talk on questions of sound, listening and voice.

    On the podium: Karen Werner, sociolgist, soundartist, radio maker, Fouad Asfour, linguist, writer, researcher, Anamarija Batista, curator, art historian, Brandon LaBelle, artist, writer and theorist, professor for media art Bergen, Kristina Pia Hofer, researcher, lecturer, performer and musician, aka Radio – angewandte kunst audio (Huda Takriti & Hector Schofield). 

    Moderation: Ricarda Denzer, artist and Senior Lecturer at the University of Applied Arts Vienna.

    Friday 22. 3. & Saturday 23. 3. 2019 19:00 – 23:00 at the Arena Bar, Margaretenstraße 117, 1150 Vienna

    “Acoustic Club Workshop” , performances with invited guests.

    This edition of the Dirty Ear Forum aims to consider acoustics as a political question which impacts onto who or what is heard within given environments. Acoustics will be captured as a performative framework to collectively experiment with sonic materiality, voice and musical expression, and discourses around urban life and social struggles. In particular, the notion of a “liquid acoustics” will be mobilised. Liquid acoustics is understood to enable the circulation of the unheard or the bounded: A sonic liquidity that adapts to given conditions in order to cross borders, bypass obstacles, and leak into cracks and crevices. Liquid acoustics may flood the designated arenas of speech with an excess of meaning, laughter, sharing, or through a silence that resists the dictates of the properly spoken. Extending from Zygmunt Bauman’s concept of “liquid modernity”, the Forum will contend with the potentialities and problematics of our contemporary liquid state. This will take place through a series of mini-workshops and shared discussions with participants in collaboration with University of Applied Arts Vienna, as well as through the presentation of events under the heading “experimental research club” held at the Arena Bar. These sessions will adopt the situation of the Bar as a performative space for types of research action, including the staging of materials developed in the Forum, performative works by invited guests, and the crafting of an experimental sociality. 

    Dirty Ear Forum is an ongoing artistic platform initiated in 2013 by Brandon LaBelle. This edition is organized by Ricarda Denzer and Brandon LaBelle in collaboration with participating artists and researchers, including: Karen Werner, Fouad Asfour, Kristina Pia Hofer, aka – angewandte kunst audio, Anamarija Batista and Jelena Petrovic. Additional collaboration with Art and Communication Practices (KKP) University of Applied Arts Vienna, and Kunstradio. More on: http://dirtyearforum.net

    Semesterprogramm Abteilung kkp SS2019

    19 Feb 2019
    @ aktuell

    Link zum Heft: KKP_SS19



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